Vi borde ju vara på en mycket bra plats i livet

Nu är det längesen igen som jag bloggade.
Känner att jag har behovet av att skriva, men vet inte om vad..
 
Jag befinner egentligen mig på en bra plats i livet, samtidigt som jag önskar att mycket var annorlunda.
H är sjukskriven. Utreds för ME/CFS. En inte på nåt plan rolig diagnos och dess symptom är tuffa. Han mår skit, då mår ju jag skit.
Vi borde ju vara på en mycket bra plats i livet. Fortfarande nykära, ett stort hus vi trivs i som vi har stora planer för. En fin familj, fina ungar som trivs ihop. En härlig hullerombullerfamilj och mitt  i sommaren!
Men.....så överkuggas det av frågor om framtiden, nutiden och hur vi ska tackla allt. OM det är ME/CFS hur blir det då? Om det inte är ME/CFS vad är det då? Så många frågor och just nu inga svar. H själv är mest bara trött, men kan inte sova och när han väl sover innebär det ju inte att han ändå kommer vara  pigg/piggare när han vaknar.

 Så här lyder de första raderna på Riksförbundet för ME-patienters hemsida:

 "ME/CFS betecknas av WHO som en neurologisk sjukdom

ME är en allvarlig, kronisk multisystemsjukdom där nervsystem, immunförsvar och energiproduktion är påverkade. Aktuell forskning talar för att överansträngning utlöser en sänkning av den aeroba energiproduktionen, som tycks bli långvarig eller i värsta fall bestående. Forskning och läkarerfarenheter har konstaterat att ME är en av världens mest funktionsnedsättande sjukdomar. "

Den sista raden har jag strukit under.
 
JÄVLA SKIT!
 
 
I vintras och våras var H sjuk under lång tid. Ca 10-12 veckor när iInfektioner avlöste varann, halsfluss, lunginflammation mm.
Långvariga infektioner kan utlösa ME. Tröttheten har inte velat ge med sig och värk i leder och muskler vandrar runt i kroppen mer eller mindre varje dag. Minnet och koncentrationen sviktar.
Jag är maktlös. Och trött jag med. Min hypotyreos påverkas ju såklart av yttre stress så jag är så trött jag med.
På gott och ont, så kan vi ju förstå varann på ett annat plan eftersom vi båda är bottenlöst trötta. Just nu H mer än mig.
 
JÄVLA SKIT!
 
Vilket deppigt inlägg det blev. När vi borde befinna oss på i bra och glad tid i livet.